Loading
Mιλήσαμε με τον FleCK, πριν την μεγάλη συναυλία με τους Dub Pistols!

Mιλήσαμε με τον FleCK, πριν την μεγάλη συναυλία με τους Dub Pistols!

"Πιστεύω επίσης πως η ευγένεια και η ταπεινότητα είναι βασικά στοιχεία στην πορεία κάποιου στον κόσμο της μουσικής."

Στον κόσμο της μουσικής βιομηχανίας της dub/jungle/drum’n’bass o FleCK μέσα σε λίγα χρόνια κατάφερε να γίνει κάτι παραπάνω από υπολογίσιμο όνομα. Είτε μιλάμε για υψηλή παραγωγικότητα και ανεξάντλητη έμπνευση, είτε μιλάμε για πρόοδο και εξέλιξη, είτε για εντυπωσιακή τεχνική, κάνει τικ στα περισσότερα κουτιά, που τοποθετούν έναν μουσικό παραγωγό και DJ μεταξύ εκείνων της πρώτης γραμμής.

Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης η μουσική σκηνή της bass κουλτούρας έχει ασύγκριτα περισσότερη απήχηση απ’ ότι στη χώρα μας. Ο κόσμος ενημερώνεται και στηρίζει τους καλλιτέχνες που την εκπροσωπούν, ενώ τα φεστιβάλ και τα jungle πάρτυ είναι σταθερά στις προτιμήσεις του κοινού. Δεν είναι λοιπόν καθόλου παράξενο που το όνομα του Fleck έχει εξαπλωθεί σε παγκόσμιο επίπεδο. Tα τελευταία χρόνια έχει ταξιδέψει σε πολλές χώρες όπως Αυστρία, Ισπανία, Hνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Σλοβενία, Κροατία, Πολωνία, Ολανδία, Πορτογαλία, για να παίξει σε μεγάλα φεστιβάλ (Glastonbury, Outlook, Boomtown, Seasplash, Overjam, Wee Dub, Incubate, Drop Beats Not Bombs, Let it Roll, Eden). Όσο για τις συνεργασίες του εκτός συνόρων, στην λίστα συγκαταλέγονται κορυφαία ονόματα όπως DJ Vadim, Zion Train, Taiwan MC, Mungo’s Hi Fi, Congo Natty, Benny Page, Chopstick Dubplate, Aries, JSTAR, Soom T, Dub Pistols, UK All Stars, ενώ έχει μοιραστεί το ίδιο στειτζ επίσης με καλλιτέχνες όπως ο Horace Andy, Alborosie, Congo Natty, Aba Shanti-I, Stand High Patrol, Prince Fatty.

Θα μου πεις, ποιοι είναι όλοι αυτοί και πώς σχετίζεται η Jungle – Dub μουσική με το hip hop. Είναι πολύ απλό, χωρίς πολλή ανάλυση, το 92’, 93’ η σκηνή του breakbeat κυρίως στη Βρετανία, άρχισε να δέχεται αρκετούς πειραματισμούς και επιρροές από παραγωγούς και σιγά σιγά μετεξελίχθηκε, με τον κάθε καλλιτέχνη να βάζει την δική του πινελιά.

Η μουσική του FleCK θα μπορούσαμε να πούμε πως χαρακτηρίζεται από Roots Reggae Dub vibes, με αρκετά φουτουριστικά Jungle Breaks και δυνατά μπάσα. Γενικότερα είναι από τους καλλιτέχνες που δεν φοβάται να πειραματιστεί στον ήχο του, και αυτός είναι ο λόγος που τo 2015, 2016 και το 2017 επιλέχθηκε ως τον καλύτερο Breakthrough Producer & DJ στα «We Love Jungle Awards». Τα τελέυταία χρόνια, έχει σταθερή συνεργασία με την Dread Recordings, Serial Killaz και Congo Natty Bass.

Επομένως, θα ήταν αδιανόητο να έλειπε το όνομα του από το line up που θα ανοίξει το live των αγαπημένων Dub Pistols, στις 20 Μαϊου στην Αθήνα. Εν όψει της επερχόμενης συναυλίας, ο FleCK μίλησε στους Disturbans και εδώ είναι η συζήτηση που κάναμε:

Θυμάσαι τη στιγμή που για πρώτη φορά αποφάσισες ότι θες να ασχοληθείς με τη μουσική;
Ήταν όταν πρωτοάκουσα χιπ χοπ σε πολύ μικρή ηλικία, ήμουν ακόμη στο δημοτικό, αρχές της δεκαετίας του 90, είχαν κυκλοφορήσει οι πρώτες ελληνικές δουλειές από σχήματα όπως οι Radicals, οι FFC και άλλα. Στο γυμνάσιο, λίγο αργότερα, έκανα τα πρώτα μου χιπ χοπ κομμάτια παρέα με φίλους από το σχολείο, ξεκίνησε σαν αστείο, ηχογραφούσαμε σε ένα κασσετοφωνάκι στο δωμάτιό μου. Γύρω στο 1994 όταν πρωτοάκουσα τα πρώτα Jungle κομμάτια στο ραδιόφωνο εκεί κόλλησα και κατάλαβα πως αυτό ήταν κάτι που θα ήθελα νακάνω λίγο πιο σοβαρά.

Ποια είναι εκείνα τα άλμπουμ που επηρέασαν βαθιά τα μουσικά σου ακούσματα;
Δεν θα μπορούσα να μην αναφέρω άλμπουμς όπως τοExperience των Prodigy, The Score από Fugees, 36 Chambers
από Wu Tang Clan και όλες τις κυκλοφορίες του Congo Natty εκείνης της εποχής.

Ποια είναι η “φιλοσοφία” που προσπαθείς να ακολουθείς στην πορεία σου ως μουσικός;
Μου αρέσει η μουσική μου να περιέχει ένα καλό μήνυμα, είτε στιχουργικά είτε μουσικά να έχει κάτι να πει ή κάτι να προκαλέσει σαν συναίσθημα. Πιστεύω επίσης πως η ευγένεια και η ταπεινότητα είναι βασικά στοιχεία στην πορεία κάποιου στον κόσμο της μουσικής.

Με ποιον καλλιτέχνη έχεις συνεργαστεί και θεωρείς ότι παραδόξως ταιριάξατε αρκετά;
Ταιριάξαμε αρκετά με όλους όσους έχω συνεργαστεί, το να δουλεύω με άλλους καλλιτέχνες, παραγωγούς ή mc’s μου αρέσει πολύ, γίνονται όλα πιο διασκεδαστικά στην όλη διαδικασία και μαθαίνεις πολλά από τους άλλους.
Μια πολύ καλή συνεργασία είναι αυτή που έχουμε με τον Selecta J-Man από τους Born on Road, μια κολλεκτίβα από το Μπρίστολ.

Ποια είναι η αγαπημένη σου στιγμή σε φεστιβάλ όσο έπαιζες μουσική, αλλά και η πιο ντροπιαστική σου;
Αγαπημένη στιγμή σε φεστιβάλ είναι πάντα όταν ξαφνικά κατεβάζεις το volume και ο κόσμος συνεχίζει να τραγουδάει το κομμάτι σου! Η πιο ντροπιαστική κατά κάποιο τρόπο ήταν όταν ανέβηκαν στη σκηνή οι άνθρωποι της ασφάλειας του φεστιβάλ, όταν έπαιζα ένα καλοκαίρι στο Outlook στην Κροατία, και μου ζήτησαν να κλείσω τη μουσική που έπαιζα και να βάλω “κάτι πιο χαλαρό” γιατί μπροστά από τα ηχεία γινόταν χαμός και κάποιοι μάλλον είχαν χτυπήσει.

Η καλύτερη συμβουλή που σου έδωσε ποτέ, κάποιος άλλος μουσικός παραγωγός – DJ.
Κάποιος μου είχε πει πως για να προχωρήσεις μέσα σε μια μουσική σκηνή και να είσαι αποδεκτός κυρίως από τους παλιότερους, πρέπει να είσαι απλός, ταπεινός, ειλικρινής, σωστός με τους άλλους και συνεπής σε αυτό που κάνεις.

Έχεις ξεκινήσει από τις αρχές του 90’ να παίζεις μουσική. Ποιες είναι για ‘σένα οι θετικές αλλαγές στο
θέμα απήχησης της bass – hip hop μουσικής στο κοινό και ποιες οι αρνητικές; 
Σίγουρα έχει μεγαλώσει πολύ η απήχηση σε σχέση με παλιότερα, είναι πολύ ευκολο πλέον να έχει κανείς πρόσβαση στα πάντα κι αυτό έχει βοηθήσει. Έχουν βγει πολύ αξιόλογες δουλειές και καλοί καλλιτέχνες τα τελευταία χρόνια κι αυτό κρατάει τη μουσική ζωντανή. Δεν βλέπω κάτι αρνητικό!

Ποιο θεωρείς ότι είναι το χαρακτηριστικό εκείνο στο hip hop που το κάνει τόσο ευέλικτο ώστε μουσικά να μπορεί να ταιριάξει με άλλα είδη μουσικής;
Το χιπ χοπ είναι η βάση της γενιάς μας, το foundation. Πάνω σε
 αυτό έχουν χτιστεί κατά κάποιο τρόπο τα περισσότερα είδη ηλεκτρονικής μουσικής που ακούμε σήμερα. Αυτό με τη σειρά του είχε σαν βάση είδη όπως funk, reggae, soul, jazz. Η ευελιξία του σαν είδος μουσικής είναι ένα βαθύ
χαρακτηριστικό του που το ορίζει.

Πώς φαντάζεσαι την εξέλιξη της Bass-jungle- dub και hip hop σκηνής σε δέκα χρόνια από τώρα στην
Ελλάδα και στο εξωτερικό; 
Η μουσική προχωράει, και πλέον χέρι με χέρι με την τεχνολογία. Φαντάζομαι να είναι ακόμα μια δυνατή σκηνή
με πολύ ενδιαφέρων ήχο!


Ποια πιστεύεις ότι είναι τα συστατικά ώστε μία μουσική παραγωγή να είναι δομημένη με τρόπο που
να ηχεί στα αφτιά του ακροατή κάνοντας τον να ακούσει για δεύτερη φορά το ίδιο κομμάτι;

Ή πρέπει να είναι τόσο χάλια ώστε να θες να το ακούσεις ξανά για να δεις αν κάτι δεν κατάλαβες καλά εσύ, ή πρέπει να είναι τόσο καλή που να αγγίζει τις εσωτερικές χορδές του ακροατή, κάτι που μπορείς να το καταφέρεις ίσως με συγκεκριμένες συγχορδίες ή πιασάρικα φωνητικά ή κάποιο δυνατό μπιτ. Δεν ξέρω, είναι κάτι πολύ υποκειμενικό πιστεύω, η μυστική συνταγή είναι κάτι που θα ήθελα κι εγώ να γνωρίζω.

Ποια είναι τα μελλοντικά σου πλάνα; Τι να
περιμένουμε;
Ετοιμάζω το καινούριο μου άλμπουμ το οποίο πρόκειται να κυκλοφορήσει στη Dread Recordings ελπίζω μέσα στη χρονιά κι έχω διάφορες συνεργασίες στα σκαρια με τον Aries, Radikal Guru, Numa Crew και πολλά άλλα ωραία πρότζεκτς!

Ευχαρισίες  στην Enter Events, τον Άγγελο Παπαπετρίδη και τον FleCK!

Μαριλένα Βενέτη.

SHARE THIS

WE ARE DISTURBANS

What happens here, never stays here.