Loading
Συνέντευξη με Phaser Heartless

Συνέντευξη με Phaser Heartless

Μιλώντας για το νέο του Clip και όχι μόνο...

Η πρώτη γνωριμία με τον Phaser έγινε πριν ενάμιση χρόνο περίπου, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του 1ου επεισοδίου "RAP LIFE" από το VICE για έναν κοινό μας φίλο, τον Ισορροπιστή, όπου μας ζητήθηκε να παρευρεθούμε. Ήδη γνωρίζαμε τον ίδιο βέβαια ως beatmaker/producer από το 2005 και από το 2006 ως Mc, μέσα από συνεργασίες του με πολλούς Έλληνες αλλά και ξένους καλλιτέχνες. Από την πρώτη στιγμή σε εκείνο το στούντιο ηχογράφησης, η αμεσότητα και η οικειότητα που αναπτύξαμε μας χάρισε μια όμορφη φιλική σχέση, και έτσι αργότερα προέκυψε η ιδέα της συνέντευξης, όπου άνοιξε τα χαρτιά του και μίλησε χωρίς ενδοιασμούς, με πλήρη συναίσθηση όσων διαδραματίζονται σήμερα στη hip hop σκηνή.

 

“Είναι από τις λίγες συνεντεύξεις που δίνω, γενικά προτιμώ να μιλάει και να συστήνεται η πορεία που διαγράφω για μένα, οπότε θα προσπαθήσω να είμαι περιεκτικός, χωρίς όμως να περιαυτολογήσω.”

 

Μίλησε μας για το καινούριο σου clip. Τι σε ενέπνευσε να γράψεις αυτό το κομμάτι;

"Αρχικά να επισημάνω ότι το κομμάτι αυτό είναι το πιο φρεσκογραμμένο και η τελευταία προσθήκη για τον δίσκο μου “Από τα μάτια των θνητών”, επίσης στιχουργικά δεν αναφέρομαι κάπου συγκεκριμένα, αν ήθελα, θα το έκανα με ξεκάθαρο τρόπο, όπως και έχω κάνει παλιότερα. Το κομμάτι λοιπόν έχει τίτλο “Χλωμό”. Η έμπνευση προφανώς  προήλθε βλέποντας ένα μεγάλο μέρος αυτής της νέας γενιάς trappers να το παίζει κάτι που δεν είναι, να λέει πράγματα που δεν έκανε, να φοράει πράγματα χωρίς λόγο, απλά για να τα φοράει και γι’ αυτό λέω αυτά που λέω στο ρεφρέν."

 

"Πιστεύω ότι η τριβή στις ανθρώπινες σχέσεις είναι αυτό που σε πλάθει σαν άνθρωπο, είτε αυτό είναι οικογένεια, είτε φιλία ή έχθρα, ή σχέση, ακόμα κι αν αυτό σε “φτιάχνει” ή σε “χαλάει”, οπότε κάθε δεσμός είναι ξεχωριστός, σαν μια ακτίνα και όλες μαζί σχηματίζουν έναν κύκλο (π). Ο κύκλος μου είναι πολύ σημαντικός για μένα και είναι δίπλα μου σε όλα."

Μας λέει, καθώς παρατηρήσαμε στα γυρίσματα γι' ακόμη μια φορά να είναι περιτριγυρισμένος από πολλούς φίλους, και αναρωτηθήκαμε πόσο σημαντικό ρόλο παίζει αυτό για τον ίδιο στην δουλειά του.

 

Έχεις ρίζες από το Σικάγο, ένα μέρος ταυτισμένο στις συνειδήσεις με την δράση μεγάλων γκάνγκστερ που άφησαν εποχή. Τι είναι αυτό που σε εμπνέει σε εκείνους και κάνεις συχνές αναφορές στα κομμάτια σου αναφορικά με τους ίδιους;

"Έχω παρακολουθήσει πολλές gangster ταινίες από 2-3 φορές ίσως την κάθε μια, έχω ακούσει ιστορίες στο Chicago, έχω διαβάσει πράγματα όπως επίσης έχω δει και κάποια ντοκιμαντέρ. Η εποχή εκείνη με έχει εντυπωσιάσει για τον λόγο ότι το ντύσιμο που είχαν και τον τρόπο που λειτουργούσαν οι gangster ήταν πραγματικά δυο εξαιρετικά αντίθετα πράγματα. Δηλαδή έβλεπες έναν πολύ καλά ντυμένο, χαμογελαστό κύριο να μπαίνει σε ένα ανθοπωλείο, να πυροβολεί 3 φορές τον ανθοπώλη και να φεύγει χωρίς να τρέχει, χωρίς να ιδρώσει. Να ξεκαθαρίσω ότι προφανώς δεν επικροτώ όποιον αφαιρεί ζωές, για να μην παρεξηγηθώ, απλά παραλληλίζω τις καταστάσεις με μεταφορές, για παράδειγμα, στον δρόμο θα με δεις να είμαι καλά ντυμένος αλλά αν τεθεί θέμα beef θα κάνω αυτό που πρέπει μουσικά.

Σίγουρα είχαν πολλά αρνητικά οι gangsters, όπως ότι δεν λογάριαζαν φιλίες, όλα γι’ αυτούς ήταν δουλειά οπότε η προδοσία έπαιζε πολύ, ή οτιδήποτε και να έκαναν, το έκαναν πισώπλατα. Τέλος, εντελώς πληροφοριακά έχω παρευρεθεί στον τάφο του Al Capone πράγμα που με έκανε να σκέφτομαι ό,τι ανατριχιαστικό έχω διαβάσει και έχω δει σε ταινίες γι’ αυτόν τον άνθρωπο..."

Αναφέρεις σε τραγούδι σου ότι γνωρίζεις προσωπικά Latin Kings, μια από τις μεγαλύτερες και παλαιότερες συμμορίες με ρίζες στο Σικάγο, στο Ιλλινόις. Πώς συνέβη αυτό;

"Ναι, στο “Λυκόφως των θεών” έχει ειπωθεί ο στίχος αυτός και είναι πραγματικός, όπως και το άτομο που είναι δίπλα μου στον ναό είναι ένας από αυτούς γι’ αυτό κάνει και το σύμβολο με το χέρι. Γνωριζόμαστε λόγω του ότι με τους θείους μου πήγαιναν μαζί σχολείο. Μου έχουν πει πολλές ιστορίες και είναι περίπου σαν αυτά που βλέπουμε στις ταινίες."

 

Ξεκίνησες ως παραγωγός. Πώς πήρες την απόφαση να επεκταθείς και στο MCing;

"Ακούω rap από το 2001, απ’ όταν είχα πάει δεύτερη φορά Αμερική ενώ ξεκίνησα το 2005 να ασχολούμαι, όταν ένας φίλος μου βρήκε το Fruity Loops σπασμένο και το έδωσε και σε ‘μένα να πειραματιστώ. Ωστόσο, παρ’ όλο που έκανα κάποια beats δεν είχα κάποιον να τα ακούσω πατημένα, οπότε άρχισα να το κάνω μόνος μου και μου άρεσε, έτσι έφτιαξα το πρώτο μου συγκρότημα, διαλύθηκε και έναν χρόνο μετά γνώρισα τον Nebo και ξεκινήσαμε μαζί να γράφουμε κομμάτια και να ασχολούμαστε. Πάντα το μεγαλύτερο μέρος του Phaser θα το θεωρώ παραγωγό και σε δεύτερη μοίρα MC."

 

Μίλησε μας για την πορεία σου. Από Tomahok σε IAMHIPHOP. Πώς έγινε αυτή η μετάβαση και τι μεσολάβησε;

"2011.Ένα χρόνο πριν έχουμε φτιάξει τους Ντελίριο, ο Nebo ξεκινάει να γυρνάει τα πρώτα του video clip μαζί με τον Αλέξη, γνωστό σε όλους Κοντοπίδη και από μια συνεργασία που είχαν με τον Xino για το clip “Danger” τυχαίνει μια μέρα να βρισκόμαστε στον ίδιο χώρο ο Nebo, εγώ, ο Xino και ο Slogan και να ακούνε beat μας, μας εξηγήσανε πως έχει η φάση με το Tomahok και μας έγινε πρόταση να συμμετέχουμε και επειδή γουστάραμε, το κάναμε χωρίς δεύτερη σκέψη. Μετά από ενάμιση χρόνο, (Σεπτέμβρη του ’12) και έπειτα από lives, συνεργασίες, γνωριμίες, αράγματα είδαμε ότι μας έχουν αφαιρέσει από το site του Tomahok. Μου έγινε πρόταση εκείνη την μέρα να συνεχίσω μόνος μου αλλά επειδή δεν ήμουν μόνος, είχαμε τους Ντελίριο, η απάντηση μου ήταν όχι και να σου πω, αν γυρνάγαμε τον χρόνο πίσω, πάλι όχι θα έλεγα. Εκείνη την περίοδο μας είχε ήδη γίνει πρόταση από τον Λόγο Απειλή για το IAMHIPHOP οπότε με το που μαθεύτηκε, προχωρήσαμε και μπήκαμε επίσημα IAMHIPHOP όπου είμαστε μέχρι σήμερα."

 

Πώς προέκυψε η συνεργασία σου με το label της Νέας Υόρκης «CreativeJuicesMusic»; Πες μας για τo «PortalsRemixContest» στο οποίο κατέκτησες την πρώτη θέση.

"Η συνεργασία προέκυψε ακριβώς για τον λόγο ότι βγήκα 1ος στην Νέα Υόρκη και γούσταραν πολύ τα beat μου. Στην αρχή δε γνώριζα καν για τον διαγωνισμό αυτό και μια μέρα μου έστειλε το link ο 3rd Eye Revolution, μου άρεσαν και οι Cella Dwellas, οπότε είπα “Δεν έχω κάτι να χάσω” και ετοίμασα το beat μου, έβαλα πάνω το acapella του U.G. και το στειλα σε μια μέρα. Ο IDE ο οποίος είναι και ο ιδιοκτήτης αλλά και παραγωγός ξετρελάθηκε με τα beat μου, όπως και ο Nick Wiz. Τα υπόλοιπα είναι μέρος της ιστορίας και ως σήμερα συνεργαζόμαστε. Για την ώρα θα με βρείτε στο album του Alucard και του U.G. μόλις κυκλοφορήσουν."

 

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες και πιο ξεχωριστές συνεργασίες με ξένους αλλά και Έλληνες καλλιτέχνες που έχεις κάνει ως Mc και ως παραγωγός;

"Νομίζω κάθε συνεργασία είναι ξεχωριστή ωστόσο σαν MC νομίζω ότι στο album “Παράδοξο π” είχα κάποιες πολύ δυνατές που θα μου μείνουν, όπως Ruste Juxx, Sadoma, Μικρό Κλέφτη, ΡΦ, Atai όπως επίσης και με τον Long3.  Ως παραγωγός ξεχωρίζω τα δυο album που πρόκειται να βγάλω με Λόγο Απειλή και Phyrosun. Από εκεί και πέρα ξεχωρίζω την συνεργασία μου με τον 12ο Πίθηκο, τον U.G., τον Marco Bartoli, τον Hatemost, τους RNS και σίγουρα πολλούς ακόμα."

Δεδομένου ότι είσαι και mc, έχει τύχει να γράψεις πάνω σε μουσική και άλλων beatmakers. Είναι εύκολη μια τέτοια συνεργασία; Πώς είναι η σχέση σου με τους Έλληνες μουσικούς παραγωγούς γενικότερα;

"Έχει τύχει πολλές φορές όπως και τώρα στο “Χλωμό” ,που παραγωγός είναι ο Madness Key. Προσωπικά εμένα μου βγαίνει πιο εύκολα να γράψω σε κάποιου άλλου το beat γιατί το μόνο που θα έχω να κάνω θα είναι απλά να γράψω στίχους, απλά θα πρέπει να βρω αυτό το που θα μου κάνει κλικ γιατί όντας και ‘γω παραγωγός, με κάνει πιο ιδιότροπο στο τι θα διαλέξω, θα προσέξω τις λεπτομέρειες που δεν θα τις πρόσεχαν αυτοί που δεν έχουν τριβή με το χτίσιμο των beats.Οι σχέσεις μου με τους Έλληνες παραγωγούς θεωρώ είναι καλές με τους περισσότερους, έχω συναντήσει καλά παιδιά, που κάνουμε παρέα κιόλας, έχω συναντήσει κομπλεξικούς κι έχω συναντήσει και μια τρίτη κατηγορία, αυτούς που στο παίζουν φίλοι θέλοντας να κερδίσουν κάτι από σενα. Όσους ανήκουν στις δυο τελευταίες κατηγορίες λοιπόν, τους έχω δώσει πόδι, ανεξάρτητα αν έχουν όνομα στην σκηνή ή όχι, δεν το λογάριαζα ποτέ αυτό.

Θέλω επί της ευκαιρίας να στείλω χαιρετισμούς σε Μαρίνα από Στίχοιμα, AV47, Madness Key, Sativa και Toκesick από Λόγος Τιμής, DJ Tyler, Pero, DJ ALX, Golden Child, Nick Wiz, Motive, Sinis Kamikaze και αν ξεχνάω αυτή τη στιγμή κάποιον, να με συγχωρέσει!"

 

Τι σε εμπνέει για να φτιάξεις μια μουσική παραγωγή; Από ποιους ξένους παραγωγούς έχεις επηρεαστεί και έχεις λάβει ακούσματα όλα αυτά τα χρόνια;

"Σίγουρα οι καταστάσεις και στο τι mood θα είμαι εγώ εκείνη την στιγμή. Σπάνια θα φτιάξω κάτι drama αλλά πολύ συχνά φτιάχνω aggressive και dark beats. Οπότε αν θέλαμε να προσδιορίσουμε κάπου το είδος που κάνω, είναι αυτό πιστεύω. Κατά καιρούς οι προτιμήσεις αλλάζουν, έχω ακούσει πολύ Alchemist, Timbaland, Sid Roams, Swizz Beats, DJ Premier, Twiz the Beatpro, Havoc, Araab Muzik, El-P, Nick Wiz, Stu Bangas, Vanderslice, V-Don, LS_XXXX, Futurewave κ.α. Μπορώ να πω ότι όλοι αυτοί με έχουν επηρεάσει λίγο-πολύ."

Χρησιμοποιείς Hardware ή Software; Και ποια είναι αυτά; Γενικά τι εξοπλισμό έχεις για να δημιουργείς τα beat σου;

"Χρησιμοποιώ Fruity Loops, Akai MPD24, Akai Timbre Wolf, M-Audio BX8 και Reloop RP-2000 MK3. Προσωπικά πιστεύω ότι δεν έχει καμία σχέση ο εξοπλισμός, είτε hardware, είτε software. Το μυαλό και τα χέρια είναι ο καλύτερος εξοπλισμός που διαθέτουμε."

 

Θεωρείς την Trap μουσική ως εξέλιξη της Rap; Και τι νομίζεις ότι είναι αυτό που προκαλεί τόσο έντονες αντιδράσεις σε αυτό το μουσικό είδος στην Ελλάδα;

"Όχι, δεν την θεωρώ εξέλιξη, την θεωρώ παρακλάδι. Για να πεις ότι κάτι εξελίχθηκε, θα πρέπει να έχει κάποια στοιχεία από την αρχική μορφή. Τα bpm, τα drums, τα μπάσα και αυτά που λένε από πάνω δεν έχουν καμία σχέση με την αρχική μορφή. Το τελευταίο κιόλας θεωρώ ότι ευθύνεται για το ότι υπάρχουν αρνητικές αντιδράσεις στην χώρα μας. Προς Θεού δεν τους βάζω όλους στο ίδιο σακί και αυτό πρέπει να καταλάβει και ο υπόλοιπος κόσμος, ότι δεν είναι όλοι το ίδιο, όταν όμως ένα μεγάλο ποσοστό αυτών των trappers λέει ένα κομμάτι που στην ουσία δεν λέει τίποτα, ούτε έστω κάτι έξυπνο σαν ατάκα και μουρμουρίζουν λες και έχουν πιει 3 λίτρα κωδεϊνη τότε ναι ρε φίλε, θα σε κράξουν γιατί βλέπουν υποκρισία και ψευτιά ή θα γίνεις γνωστός επειδή θα γελάνε μαζί σου. Εγώ προσωπικά είμαι 27 χρονών, στα video clips μπορεί ο κόσμος να βλέπει τα Polo, την αλυσίδα, τα Jordans αλλά παράλληλα δουλεύω, πάω σχολή, αράζω σε πλατείες και βουνά, αλλά θα πάω να φάω και κάπου καλά, σε ένα καλό μαγαζί, γιατί έτσι έχω μάθει. Άλλο να το έχεις καταφέρει και να ζεις καλά όντας αυτόνομος και άλλο να τα βρίσκεις έτοιμα. Να σημειώσω επίσης ότι δεν είναι rappers, ούτε MCs, αυτοί είναι απλά entertainers, που ζουν το beef στο instagram και κυκλοφορούν με φουσκωτούς ή βγαίνουν με αλεξίσφαιρα στα live. Sorry, αλλά μου φαίνεται γελοιότητα αυτό, όχι τέχνη."

 

Polo lovers. Ποια ιστορία κρύβεται πίσω από αυτήν την μάρκα ρούχων που έγινε μανία και τόσο πολύ στηρίζεις;

"Τα vintage Ralph Lauren είναι τρόπος ζωής. Προφανώς επηρεασμένος από την Νέα Υόρκη, όπου επειδή υπήρχε μεγάλη φτωχιά μια ομάδα Πορτορικανών και Αφροαμερικάνων έμπαιναν και έκλεβαν καταστήματα τα οποία είχαν ακριβά ρούχα, την δεκαετία του ’80-‘90 και κυρίως “χτυπάγανε” μάρκες όπως Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Fila, Guess αλλά κυρίως δίνανε έμφαση στα Polo R.L. λόγω των χρωμάτων που είχαν και έτσι διαφοροποιόντουσαν από τους υπόλοιπους, οπότε αυτή η μάρκα έγινε κάτι σαν στολή για το crew με την ονομασία Lo-Life. Η ονομασία βγήκε λόγω της “χαμηλής ποιότητας” ζωής που ζούσαν και το μότο τους ήταν “money-hoes-clothes”. Αυτοί ασχέτως ότι έκλεβαν, παράλληλα έκαναν και μεγάλη διαφήμιση στον Ralph Lauren φορώντας τα καλύτερα κομμάτια του και επειδή τους γνώριζαν πολλοί rappers, το έκαναν κι αυτοί φορώντας τα σε video clips, εξώφυλλα κτλ με αποτέλεσμα η R.L., άθελα της, να γίνει μεγάλο μέρος του Hip-Hop. Φέτος, για πρώτη φορά σε τόσα χρόνια, αφού έχουν σταματήσει οι ληστείες, ο Ralph Lauren συνεργάστηκε με τους ιδρυτές των Lo-Lifes καθώς έγινε σπόνσορας τους και παίρνοντας τους συνέντευξη."

Ποιες επικείμενες δουλειές και συνεργασίες ετοιμάζεις;

"Αυτή τη στιγμή, είμαστε έτοιμοι να κυκλοφορήσουμε με τον Phyrosun το album “Κάθαρση” το οποίο έχω αναλάβει παραγωγικά όλο εγώ, όπως και με τον Λόγο Απειλή με το album “Χωρίς Ημερομηνία Λήξης”. Από εκεί και πέρα, έχω μια συμμετοχή έκπληξη φέτος σε ένα ελληνικό album που θα βγει, ετοιμάζω κάτι με Long3, θα με βρείτε να συμμετέχω με παραγωγές στο album του ΙσορροπιστήΜαθήματα ισορροπίας 2”, στο solo album του Marginal από Athens Finest, στο album του U.G. από Cella Dwellas, στο solo album του Alucard και όπως επίσης θα κυκλοφορήσω και τον δικό μου δίσκο με όνομα "Από τα μάτια των θνητών" ήδη έχω στο Youtube 4 κομμάτια ανεβασμένα και προχωράμε σιγά σιγά και στα επόμενα."

 

“Ευχαριστώ για την πρόσκληση, και θεωρώ τιμή να σας κάνω ποδαρικό με αυτή τη συνέντευξη. Οne love!”

 

 

 

Συνέντευξη - οργάνωση : Μαριλένα Βενέτη

SHARE THIS