Loading
Μία συζήτηση με τον Yuane, με αφορμή το νέο του κλιπ "Season Finale"

Μία συζήτηση με τον Yuane, με αφορμή το νέο του κλιπ "Season Finale"

"Να σέβεσαι αυτούς που σε σέβονται. Μα να είσαι έτοιμος να δεχτείς κι αυτούς που δε θα το κάνουν."

Ο Yuane (Γιουέιν), είναι ένα από τα παιδιά που κρατουν ζωντανή τη φλόγα του ραπ στις γειτονιές του Αιγάλεω. Δεν θέλω να γράψω κλισέ και να μιλήσω για εκείνον σαν ένα άτομο που δε γνωρίζω. Η αλήθεια είναι ότι με τον Πάνο γνωριζόμαστε πολλά χρόνια. Η αγάπη για το χιπ χοπ μας έφερε κοντά, και οι κοινές μας εμπειρίες και δυσκολίες στην καθημερινότητα μας ακόμα περισσότερο. Από μικρή ηλικία ο Yuane ήταν ένας πραγματικός οπαδός τη μουσικής που πρεσβεύει και κυρίως ένας ωραίος τύπο σε όλα του. Μεγάλωσε στις ίδιες γειτονιές και άραξε στα ίδια μέρη που αράξαμε και εμείς, που είμαστε μια γενιά μεγαλύτερη. Γι αυτό και χαιρόμαστε και είναι τιμή μας να ξέρουμε ότι στις γειτονιές που αγαπήσαμε και γνωρίσαμε το χιπ χοπ, συνεχίζουν αξιόλογα παιδιά, που έχουν να δώσουν πολλά στην μουσική αυτή. Εκτός όμως από τον χαρακτήρα του (που για μένα προσωπικά αποτελεί ισχυρότερο κίνητρο για να θέλω να μιλήσω για εκείνον), πρόκειται για έναν καλό MC. Παρότι δεν έχει κυκλοφορήσει πολλές δουλειές του, κάθε κομμάτι του είναι δουλεμένο και αρκετά προσεγμένο, από τον ευαίσθητο αλλά και δυναμικό στίχο του, μέχρι κ την παραγωγή που συνοδεύει τα τραγούδια. To Flow του νομίζω πως είναι από τα πιο δυνατά του όπλα, καθώς εκτός του ότι έχει πολύ ωραία χροιά φωνής, ραππάρει καθαρά, με μελωδικότητα και σταθερότητα, ακόμα και όταν ρολλάρει απίστευτα γρήγορα. Με στίχο βιωματικό, που αντικατοπτρίζει το μέσα του χωρίς να φοβάται να τσαλακωθεί. Κάνει την αυτοκριτική του στα ίδια τα κομμάτια του, κάτι που τον συμφιλιώνει και στην πραγματική του ζωή, με όλες τις πλευρές του χαρακτήρα του. Οι παραγωγοί που έχει αυτά τα χρόνια επιλέξει για να συνεργαστεί, είναι ο Bayman, o Sumo, ο Wise Dopes, Scenario και Wase ATH, ενώ μετράει και ένα feat με τον Ραμμένο Άσσο και τον Nεύρο. Επίσης τον έχουμε δει να ανοίγει το live Του 12ου Πίθηκου στην Αθήνα, και να κάνει ένα εξαιρετικό warm up που ξεσήκωσε το κοινό για να περάσει την σκυτάλλη, καθώς και στηρίζει σταθερά τα lives "Οι Γειτονιές Τραγουδούν Ακόμα", συνεχίζοντας το εγχείρημα του Νικόλα από τους Ονειρολάγνους, καθώς συμμετείχε και ο ίδιος τα προηγούμενα χρόνια.

Αφορμή για αυτήν τη συνέντευξη, που καιρό περιμέναμε να γίνει, είναι το νέο video clip του με τίτλο "Season Finale", ένα κομμάτι πολύ δυνατό, που αναδεικνύει τα skills του. Την μουσική παραγωγή ανέλαβε ο Bayman από Rationalistas, και η ηχογράφιση, μίξη και μάστερ έγινε στο Destiny Studio. To βίντεο κλιπ επιμελήθηκε το Rooftop Studio.

Γιατί "Season Finale"; Ο τίτλος μοιάζει σαν κλείσιμο.. Σε τι αναφέρεσαι;

Απ' τον Φλεβάρη και μετά που τελείωσα τις στρατιωτικές υποχρεώσεις, όσοι είχα να δω καιρό και τους πετύχαινα στο δρόμο με ρωτάγανε "Τι κάνεις με τη μουσική;" Αυτή την ερώτηση την φιλτραρα πολύ και στον εαυτό μου και στις απαντήσεις που έδινα για να να δω αντιδράσεις. Κάποιοι λέγανε ότι δεν τους άρεσε η απάντηση όταν τους έλεγα ότι το έχω αφήσει στην άκρη. Κάποιοι άλλοι χάρηκαν και κάποιοι ήταν αδιάφοροι. Έμπαινα στο τρυπακι να σκέφτομαι ό,τι κομμάτι έχω βγάλει και να παρατηρώ τις ήττες που ένιωθα ψυχολογικά σε κάθε πρόταση που έχω γράψει.. Σκεφτόμουν λοιπόν ότι πήρα ό,τι ήταν να πάρω απ' αυτή την περίοδο και ήθελα να την αφήσω πίσω μου. Αν έβγαζα ένα τελευταίο κομμάτι,δεν θα δεχόμουν να κλείνει με ήττα. Άφησα πίσω τα άσχημα, κράτησα τα όμορφα και είπα ότι αυτή τη φορά θα ναι αλλιώς. Σε όλους τους τομείς.

Από το "Ίκαρος" μέχρι κ το τελευταίο σου κλιπ, τι μεσολάβησε μουσικά αλλά κ στη ζωή σου γενικά; Πρόκειται για δύο κομμάτια με πολύ διαφορετικό ύφος το καθένα. 

Όπως σου είπα, όταν έγραφα τον Ίκαρο, γενικά σκεφτόμουν καταστάσεις στις οποίες δεν έχω κάνει και τις καλύτερες επιλογές και ένιωθα πολύ περίεργα που κάποια πράγματα δεν μπορούσα να τα φτιάξω. Παρ' όλα αυτα, άφησα τα πάντα να κυλήσουν μουσικά με ένα μαύρο ηχόχρωμα και ένα πένθιμο στίχο. Λίγο μετά το 210 με τον Νεύρο, έφυγα για να κάνω την θητεία μου. Όποιον και να ρωτήσεις, θα σου πει ότι είναι μια απ' τις πιο μεταβατικές περίοδος στη ζωή ενός άντρα, γιατί έχεις άπειρο χρόνο για να σκεφτείς και όχι μόνο. Διάβαζα βιβλία είτε ποίησης είτε αυτοβελτίωσης, έκανα λίγο στην άκρη το rap, και άκουγα και άλλα είδη μουσικής, τείνοντας στην drill, στη rock και έντεχνο. Αναθεώρησα πολύ για το ποιος ήθελε να κρατήσει επαφές μαζί μου όσο ήμουν μακριά και ποιος θα με θυμόταν όσο έλειπα. Έγινα λιγότερο ανεκτικός σε κάποιες καταστάσεις και πιο απόλυτος σε κάποιες σκέψεις μου. Μετα το τέλος της θητείας μου έχασα έναν πολύ αγαπημένο μου άνθρωπο, που πιστεύω ότι από κεινον πήρα αυτό το κάτι για να γράψω. Έγιναν και άλλα συμβάντα με άτομα που δυστυχώς με απογοήτευσαν σε κάποια πράγματα και καταστάσεις που έπρεπε να λύσω μόνος μου. Από κει και πέρα ό,τι είπαμε πιο πάνω, σου συμπληρώνει την ερώτηση.

Τι θες κάποιος να πάρει από τη μουσική που κάνεις; Τι είναι αυτό που θες να μεταδώσεις και ποιες αξίες;

Δεν θεωρώ ότι έχω να δώσω κάτι σε κάποιον μέσω της μουσικής μου..Δεν είμαι δάσκαλος..Τυχαίνει αρκετά άτομα να μου έχουν πει μέσα απ' τα κουπλέ μου ότι είναι σαν να ήθελαν να πουν και κείνοι τα ίδια πράγματα, χωρίς να ξέρουν το πώς..Ούτε εγώ ξέρω ακριβώς το πώς..απλά μου βγαίνει..Συνεχίζω να κάνω μουσική για αυτό το λόγο. Γιατί κάποτε ένιωθα ότι κανένας δεν μπορεί να καταλάβει τον τρόπο σκέψης μου και κυρίως ήταν λόγος για να μπω στο περιθώριο ήδη απ' την εφηβεία μου. Αλλά είπα ότι θα το κάνω όσο καλύτερα μπορώ.Αν είχα να δώσω μια συμβουλή σε κάποιον πάντως, θα ήταν σε γενικότερα πλαίσια να είναι πρώτα απ' όλα περιφανος για αυτό που είναι και να βρει αυτό που του ταιριάζει, χωρίς να φοβάται την επικριτικότητα γιατί πάντα θα υπάρχει. Αν είναι αληθινός προς εκείνον, ακόμα και για τα κακά κομμάτια του εαυτού του είναι μια μεγάλη ψυχολογική πρόοδος. Να σέβεσαι αυτούς που σε σέβονται. Μα να είσαι έτοιμος να δεχτείς κι αυτούς που δε θα το κάνουν.Να προσπαθείς για την πάρτη σου,να πηγαίνεις ένα βήμα μπροστά εκεί που θες να πας εσύ. Όλα τα άλλα είναι περιττά. Όλοι είμαστε διαφορετικοί μεταξύ μας και αυτό είναι το λογικό. Παρ' όλα αυτα αν βαδίζουμε στον ίδιο δρόμο χαίρομαι.

 

Θα επέλεγες να γράφεις βιωματικά ρισκαρωντας κάποιο κομμάτι σου να μην έχει την ανταπόκριση του κοινού, αλλά να κέρδιζες ηθική ικανοποίηση ή θα μπορούσες να διαλέξεις κάποιο ύφος που να ξέρεις πως το τραγούδι σου θα έχει απήχηση; Αυτό το θεωρείς λάθος για όσους το κάνουν;

Εγώ ανέκαθεν έγραφα βιωματικά. Και σε ότι ανέβαζα πάντα υπήρχε αυτός ο κόμπος στο στομάχι όταν σκεφτόμουν την αντίδραση αυτού που θα το ακούσει πρώτη φορά. Αν με ρωτάς αυτό είναι και καλό και κακό. Προσωπικά δεν πηγαίνω ποτέ με το σκεπτικό του να κάνω ένα κομμάτι που δεν είμαι εγώ για να κοιτάξω την απήχηση. Αυτό δυστυχώς έχει φάουλ στο πόσο συχνά βγάζω κάτι προς τα έξω,γιατί κοιτάω να μην ξεφύγω απ' την ταυτότητα μου. Όχι ότι είναι κακό να πηγαίνεις με το σκεπτικό του hitmaker για παράδειγμα, ίσα ίσα κιόλας καμιά φορά το ζηλεύω. Δεν βάζω ταμπέλα πλέον σε αυτά όμως. Ας κάνουν όλοι μουσική για το λόγο που θέλουν.

Υπάρχει κάτι να σε προβληματίζει ή και να σε αποθαρρύνει στην ελληνική χιπ χοπ σκηνή; 

Οι κλικες και το κόμπλεξ ορισμένων και για το ποιος θα βγει μπροστά και ποιος όχι, αλλά και για το τι θεωρείται εξέλιξη. Όχι μόνο σε ραππαδες αλλά και σε djs και σε beatmakers. Ποιος ορίζει τι είναι αληθινό και τι όχι; Και ποιος τους έβαλε κριτές κάποιους για λένε ότι γουστάρουν; Αν θέλει κάποιος να υποστηρίζει ένα συγκεκριμένο σκεπτικό, να το κρατήσει μέχρι το τέλος του, όχι κρυφό μιας και είναι η γνώμη του, και όχι με κωλοτουμπες στο μετέπειτα. Υπάρχουν ακόμα άτομα που θίγονται από την εμπορευματοποίηση της μουσικής που αγαπήσαμε, ενώ παράλληλα ήταν κ οι ίδιοι κομμάτι της. Εμενα δεν με ενοχλεί το να προβάλεις κάτι που είσαι και να μη μαρεσει, απλά γιατί δεν είμαι εγώ έτσι. Με ενοχλεί να προβάλεις αυτό που δεν είσαι μόνο για το image. Δεν είμαστε όλοι για όλα και ούτε μπορούμε να γίνουμε δικηγόροι του διαβόλου για κανέναν. Όταν το εμπεδώσουν όλοι αυτό,τα πράγματα θα ναι καλύτερα.

Εχεις κάποιο όραμα για την μουσική σου πορεία στο μέλλον; Ή νιώθεις πως θα γράφεις οπότε έχεις την ανάγκη;

Πέρα απ' την ανάγκη για εξέλιξη σε κάθε project (στιχουργικά/flow/ηχοληπτικο κομμάτι) δεν θέλω να πάρω τίποτα παραπάνω απ' το ραπ, πέρα απ' τα καλά λόγια που ακούω από άτομα, και το σεβασμό που μου δίνουν οι ραπαδες που άκουγα σαν πιτσιρικάς. Μελλοντικά θα θέλα μόνο να πω τα κομμάτια μου σε συναυλίες μαζί με άτομα που σέβομαι κ γουστάρω την μουσική τους όπως τα ονειρευόμουν. Γράφω όποτε το νιώθω ανάγκη κ αυτό δεν θα φύγει ποτέ. Το πόσο συχνά θα τα λέμε, θα το δούμε μαζί στην πορεία.

"Μία ανάσα πριν βγούμε για την τζενεράλε

 

Είναι το Season Finale

 

Κι αν σε ρωτήσει κανείς, να τους πεις

 

Άμα τίτλους δε βάλουμε εμείς

 

Δε θα γράψει κάνεις το φινάλε"

~Yuane: https://www.facebook.com/yuaneofficial/ https://www.instagram.com/yuane_offic...

~Bayman: https://www.facebook.com/l.mastorakis https://www.instagram.com/bayman.rati... https://open.spotify.com/artist/1C6qF...

~Destiny Studio: https://www.facebook.com/destinyrecst... https://www.instagram.com/destinystud... https://open.spotify.com/artist/00EuE...

~Rooftop Studio~ |Stam|: -https://www.facebook.com/panagiwtis.s... https://www.instagram.com/stam_idriga/ https://open.spotify.com/artist/3kOeu...

|Alex|:  -https://www.facebook.com/alex.bisyllas

|RoofTop|:-https://www.facebook.com/RoofTopStudi0 https://www.instagram.com/rooftop_stu...

Φωτογραφία: Ελεάνα Παρλή : https://instagram.com/eleana_par?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Συνέντευξη: Μαριλένα Βενέτη

 

Shout Out: Σε Bayman από Rationalistas, σε Πέτρο Bινάκο και το destiny studio. Στην ομάδα που δεν αλλάζω με κανέναν όσα χρονια και αν περάσουν το rooftop studio (Stam/Alex), σε Ραμμένο άσσο, στον scenario και όλο το background, στον sativa,στον νεύρο, στον Δημήτρη Kουφουδακη απ' τους fer de lance,στον expend flow ,Sumo beats, στον diligent από clustersquad,στον wise, georgoulik, dj curse, DJ Denjah-D, τον Ματθαίο Δακουτρο από focus studio, ακροβάτη από μαύρα τετράδια, στον 12ο Πίθηκο,Βrak, Rap Finest.

Αυτό στην μνήμη του Νικόλα απ' τους ονειρολαγνους

SHARE THIS

WE ARE DISTURBANS

What happens here, never stays here.